Her ay düzenli olarak gerçekleştirilen doğum yardımı ödemeleri, ihtiyaç sahibi aileler tarafından büyük bir ilgiyle takip ediliyor. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, ailelerin yaşam kalitesini artırmak ve doğum oranlarını teşvik etmek amacıyla ödemeleri zamanında ve eksiksiz bir şekilde gerçekleştiriyor. Nisan ayı içinde de ödemelerin hesaplara yatırılmasıyla ilgili detaylar yakın zamanda kamuoyuyla paylaşıldı.
Bakan Göktaş, yaptığı açıklamada, Nisan ayı doğum yardımı ödemelerinin bugün itibarıyla annelerin banka hesaplarına başarıyla aktarıldığını duyurdu. 2025 yılını ‘Aile Yılı’ ilan eden hükümet, bu kapsamda destek paketlerine önemli güncellemeler yaptı. Buna göre, 1 Ocak 2025 tarihi itibariyle ilk çocukları için 5 bin lira tutarında tek seferlik ödeme, ikinci çocuk için aylık 1500 lira, üçüncü ve sonraki çocuklar için ise aylık 5 bin lira destek sağlanmaya başladı. Bu finansal destekler, ailelerin ekonomik yükünü hafifletirken, çocuk sahibi olmayı teşvik etmeye devam ediyor.
Ödemelerin toplamda 589 bin 603 çocuk ve ailesine düzenli şekilde yapıldığını belirten Bakan Göktaş, toplamda 990 bin 360 annenin hesabına yaklaşık 15,9 milyar liralık ödemelerin gerçekleştirildiğini kaydetti. Bu sayede birçok ailenin maddi ihtiyaçlarını karşılamalarına destek olundu. Bakanlık ise gelecekte de aileleri güçlendirmeye yönelik çalışmalarını sürdüreceklerini ve aile odaklı politikaların devam edeceğini vurguladı. Ayrıca, doğum yardımına başvurmak isteyen aileler için başvuru süreçlerinin de kolaylaştırıldığını belirtti.
Başvuru işlemlerinin e-Devlet kapısı ile ‘İlk Öğretmenim Ailem’ mobil uygulaması üzerinden yapılabildiğine değinen Göktaş, başvurusu onaylanan ailelerin ödemelerini takip edebileceklerini ifade etti. Ödemelerin Halkbank aracılığıyla hesaplara aktarıldığını ve ödemelerin çocuklar 5 yaşını tamamlayana kadar kesintisiz bir şekilde devam edeceğini sözlerine ekledi. Tüm ailelerin bu desteklerden azami şekilde faydalanabilmesi için iletişim ve başvuru kanallarının açık ve erişilebilir tutulduğuna dikkat çekti.